Začneme jednoduše výčtem možného obalového materiálu, abychom Vám hned nastínili všechny možnosti, které jsou dostupné na dnešním trhu. A že jich není zrovna málo!
Veškeré obaly dělíme do základních skupiny – a to jsou

balíčky

·         Přepravní obaly
Ty chrání naši zásilku zvenku a nesmí znemožňovat manipulaci. Jedná se právě o vnější obaly. Každopádně, takový vnější obal má ještě jednu důležitou funkci, a to je reprezentace ochodu, ze kterého je zásilka odesílána, v mnoha případech ale musí odesílatel také dbát na diskrétnost a zásilku zabalit podle druhu zboží, které obsahuje. Na obalu musí zůstat vhodné místo pro čitelnou adresu nakupujícího, ale i odesilatele.

·         Skupinové obaly
Jedná se o tzv. přechodný obal mezi vnitřním a vnějším obalem zásilky, který musí být přizpůsoben manipulaci s daným výrobkem.  Řadíme mezi ně například smrštitelnou fólii nebo přepravky.

krabičky

·         Spotřebitelské obaly
Tenhle obal je přímo součástí zboží. Musí splňovat hygienické normy výrobku, být taktéž reprezentativní a zvyšovat kulturu prodeje daného výrobku. Mezi takové obaly řadíme

–          sáčky
–          krabice
–          kelímky
–          mísy
–          tuby
–          láhve
–          plechovky

Dále obaly dle typu dělíme obaly na:
–          vratné – pivní lahve
–          nevratné – plechovky, PET lahve
–          tuhé – dřevěné bedny
–          polotuhé – kartonové obaly
–          měkké – pytle
–          křehké – sklo

Dle jejich materiálu jsou rozděleny na:
–          dřevěné
–          papírové
–          kartonové
–          textilní
–          kovové
–          skleněné
–          plastové

poštovní schránka
 
Před tím, než se vydáte s balíkem na poštu, je třeba zvážit všechny parametry výrobku, který chceme odeslat a podle toho zvolit příslušný typ obalového materiálu. Jak už Vám jistě došlo, není to tak jednoduché, jak to na první pohled laicky vypadá, ale věřím, že z této široké nabídky obalového materiálu si určitě vyberete tu správnou variantu a Vaši zásilku kvalitně zabalíte ke spokojenosti Vašeho odběratele.